Trapy kolejowe
Trapy kolejowe są jedną z części składowych separatorów substancji ropopochodnych, których używa się w kolei, portach, terminalach itp. Montuje się je między szynami na których stoi tabor kolejowy, w ten sposób unikamy skażenia gleby substancjami ropopochodnymi.
Budowa
Tory kolejowe na których stoi tabor kolejowy (lokomotywy, cysterny) są pokrywane trapami kolejowymi wykonanymi z laminatu poliestrowego. Trapy montuje się między szynami. Wyróżnia się dwa rodzaje trapów: trap wewnętrzny GT-1 (moduł wewnętrzny) i trap zewnętrzny GK-2 (moduł zewnętrzny). Długość trapu wynosi 12m. Trapy posiadają wzmocnione krawędzie, które są z spadkiem w stronę otworu spustowego. Trapy są łączone między sobą i mocowane do podkładów kolejowych. Substancje ropopochodne po wycieku z deszczówką spływają do kolektora, a następnie do piaskownika, aż wreszcie trafi do separatora substancji ropopochodnych lub flotatora, które zapewnią oczyszczenie ścieku do wymaganych norm.
Podstawowe zalety produktu:
- W 100% zatrzymuje substancje ropopochodne;
- Wytrzymała i lekka konstrukcja z laminatu poliestrowego, odporna na działania mechaniczne, działanie środków chemicznych, uderzenia, wahania temperatur, promienie słoneczne i na działanie substancji ropopochodnych;
- ChroniÄ… grunt przed zanieczyszczeniem substancjami ropopochodnymi;
- Chroni środowisko przed skażeniem;
- Zebrane substancje ropopochodne mogą być ponownie użyte